الکامپ ۹۸، خیلی خوش گذشت!

3,972

 

الکامپ ۹۸ نیز درکنار شما بودیم. در هوای گرم و آزار دهنده تابستان، تقدیر چنین بود که از مصاحبت دلیران استارتاپی و صفای بی‌نظیر غرقه داران و بازدیدکنندگان الکامپ، زیر یک سقف بهره ببریم. هیچ یک از میزبانان شرکت‌های مختلف در مقابل دوربین‌های کوچک و بزرگ خبرنگاران و خبررسانان و پاسخ به سوالات تکراری و بعضا عجیب غریب آن‌‌ها، واکنشی جز خنده ملیح و پاسخ‌های موشکافانه و بیان این که «ما چقد خوبیم» نداشتند. یاران اَپی اِکو نیز با تمام وجود در مقابل پرسش‌ها ایستادگی کردند و تا مرز متقاعد سازی و خنده رضایت بخش مخاطبین، از اولین بازار ای پی آی ایران دفاع کردند. اگر سعادت حضور در الکامپ ۹۸ را نداشتید و از گذران وقت خود به بیهودگی به تنگ آمده اید، توجه شما را به گزارشی به مراتب سخیف تر از پاراگراف فعلی دعوت می‌نمایم.

 


الکامپ ۹۸


 

الکامپ ۹۸ امسال همونطور که انتظار می‌رفت با هیجان تیم‌های استارتاپی و حضور متفاوت فعالین حوزه وب، مخابرات و اینترنت برگذار شد. تلاش در جذب مخاطبین با ساخت غرفه‌های خلاقانه، نشست‌های مختلف کارشناسان و برخورد شایسته میزبانان و غرفه داران، جذابیت این رویداد سالیانه رو دوچندان می‌کرد. اَپی اِکو هم اولین حضورِ در الکامپ رو در این نمایشگاه پشت سر گذاشت و صمیمانه با تیم‌های استارتاپی، کدنویسان و مدیران، دیدار و گفتگو کرد. در گزارش پیش رو می‌پردازیم به حواشی و نکات جالبی که شاید رغبت به خوندن این مطلب گزارشی رو برای شما بیشتر کنه!


الکامپ ۹۸


آقا اَپی چیه؟؟؟ منظورتون اِی پی آیه؟!؟

البته تعداد کمی از عزیزان کدنویس و یا اهل فن، نسبت به کلمه اختصاری برای «اِی پی آی» واکنش نشون دادن و اکثرا پذیرا بودن و استقبال کردن. اما برای توجیه این موضوع خدمت شما عارضیم که؛ واقعا سختتون نیست؟! فکر کنید یه مطلب ۱۴۰۰ کلمه ای که ما در رابطه با «اقتصاد ای پی آی» نوشتیم رو بخواید بخونید. این واژه تو هر جمله و پاراگراف ۲۰ بار تکرار شده. هر بار این واژه رو اینطوری بخونید که دهنتون «سِر» میشه! از طرفی متن فیلم‌هایی که ترجمه شده هم توسط نَری-ایتورهای ما باید خونده بشه و باور کنید شنیدن این واژه پشت سر هم به این صورت، اصلا «گوش نواز» نیست!

در مجموع مرسی از انتقادتون ولی خیلی حساس نباشید. خاطرتون باشه اوایل نسبت به واژه اِس ای او (SEO) هم واکنش‌هایی بود ولی الان کاملا جا افتاده.


الکامپ ۹۸


حمییید عکس بنداز، جهرمی !

نزدیکای ظهر وقتی فرصت پیدا کردیم استراحت کنیم و گلویی تازه کنیم، روی مکعب‌های رنگی (که قرار بود مفهوم «میکروسرویس» رو القا کنه ولی مفهوم «میکروصندلی» رو به ما و حضار القا کرد! ) نشستیم. اینم داخل پرانتز بگم که حمید عکاسمونه و خیلی سعی داره سوژه‌های ناب رو با دوربین خَفَنِ خودش شکار کنه. در حال گپ زدن بودیم و استراحت که یهو مهندس گفت حمییید عکس بگیر جهرمی!

من که غرق در لذت خاروندن جایِ کِش جورابم بودم هیچی، واکنش حمید واقعا دیدنی بود…

حمید:  جهرمی ؟ جهرمی کیه؟

مهندس که فرصتی برای توجیه حمیدِ از دنیا بی خبر و برگردوندنِ من به دنیا پیدا نکرد، دُویید دنبال جناب وزیر. البته سرعت وزیر به واسطه فشار حضار، خبرنگاران و «گولاخ‌هایِ محافظ» بیشتر از این حرفا بود و از صحبت و گفتگو با ایشون در الکامپ ۹۸ بی نصیب موندیم. انشالله در فرصت های بعدی.


الکامپ ۹۸


اپلیکیشن سازید ؟!

ما با دو دسته مخاطب روبرو بودیم. اول «مخاطبانی آگاه» که کدنویس یا فعال استارتاپی و حوزه‌های نرم افزاری بودند و با شنیدن چند جمله مثل «اَپی مارکت» «پلتفورم عرضه و تقاضای ای پی آی» کاملا شیرفهم می‌شدند و ابراز خرسندی و لطف داشتن به ما.  دسته دوم مخاطبان عمومی تر بودن که می‌پرسیدن «اپلیکیشن ساز» هستید؟ البته که این تعبیر در مورد ای پی آی مارکت خیلی صحیح نیست ولی جالبه که بچه‌های اَپی اِکو رو به فکر وا داشت. «با وجود اَپی‌های مختلفی که در اَپی اِکو وجود داره» و «تسهیل ساخت اپلیکیشن و نرم افزار توسط این پلتفورم» میتونیم بگیم اپلیکیشن ساز هستیم دیگه! نمیشه؟!

 


 

ویدئو ساختیم با چه مهمونایی در الکامپ ۹۸ !

مصاحبه ویدئویی که با مهمون‌هایی از جنس منتور، دیجیتال مارکتر، مدیر و کلا آدمای شناخته شده اکوسیستم داشتیم، برای من که خیلی هیجان انگیز بود. گفتگوهایی با محوریت «دغدغه‌های مشترک تیم‌های استارتاپی» که به جاهای خوبی ختم شد. البته در این بین اتفاقات جالبی هم افتاد که شاید توی ویدئو کات نزدیم و خودم رو مضحکه عام و خاص کردم. هوا گرمه. سقف بلند و خنک سالن جای خوبی برای کفترای عزیز. اون‌ها هم خب خورد خوراک دارن و … هیچی بماند شاید دیدید و خندیدید.

 

از جمله مهمون‌های عزیزمون که ازشون بی‌نهایت سپاس‌گذارم :

 

الکامپ ۹۸


هادی جهرمی و هیرمند لشگری: (عکس بالا)

دوشخصیت تحصیل کرده در آمریکا و انگلیس. انسان‌های شریف و باتجربه که دعوت مارو خیلی صمیمانه  پذیرفتن و تشریف آوردن. افرادی که در بازار خارج از کشور مشغول بودن و سابقه فعالیت در «سیلیکون وَلی» و «دیجیکالا» رو داشتن. حیف که به علت کمبود وقت مصاحبه کوتاهی شد.


صادق عبادالهی: 

ایشون یک از قدیمی‌های حوزه وب کشورمون هستن و کوفاندر و مدیرمحصول اَپی اِکو. نه اینکه چون مدیرمه بخوام تعریف کنم ولی فکر کن طرف سال ۸۲ رتبه سایتش به اسم اِکسیژن ۲ رقمی بوده. در حال حاضرم در کارهای اجرایی و زیرساختی فناوری مشغوله و  به جای برگزاری کلاس و انتقال تجربه به طور شفاهی، تجربیاتش رو در پروژه‌های مهم به بچه‌های کدنویس و توسعه دهنده منتقل میکنه.


الکامپ ۹۸


یاور مشیرفر در الکامپ ۹۸ : 

فعال شناخته شده استارتاپی. از سال ۸۰ نویسنده و یکی از خبره‌های دنیای محتوا. الان هم در «نیک استارتر» مشغول هست و کلی برو بیا داره. مصاحبه پرمایه و لذت بخشی داشتیم با یاور عزیز. مسائل مختلف رو با دیدگاهی متفاوت مطرح کرد که برای بچه‌های استارتاپی واقعا مفیده.  


الکامپ ۹۸


النور نقی نژاد:

گفتگوی خیلی خوبی داشتیم در الکامپ ۹۸ با یک منتور معروف و حرفه‌ای استارتاپ. آدم آگاه نسبت به اکوسیستم که خیلی کلام شیوا و بیان گیرایی داره. مفاهیم رو خیلی با شاکله و ساختارمند به مخاطب منتقل میکنه و این بیانش واقعا جذابه.


الکامپ ۹۸


مانوئل اوهجانیانس: 

شخصیت شناخته شده و دوست داشتنی که کوفاندر ای-سمینار هم هست و تجربه زیادی بخصوص در مورد جذب سرمایه و راه اندازی استارتاپ داره. خیلی خودمونیه و دوست داشتنی. کاش میشد بیشتر باهاش صحبت کنیم.


الکامپ ۹۸


محمد علی خادم الفقرا در الکامپ ۹۸ :

دیجیتال مارکتر حرفه‌ای. خوش اخلاق و با تجربه. الان هم در آهن آنلاین مشغوله و حرفای شنیدنی داشت. چندتا سوال ازش پرسیدم و خیلی پاسخ‌های شنیدنی داشت. یاد گرفتم ازش.



هادی مرادی: 

یکی از پرسابقه ترین دیجیتال‌ مارکتر ها که تقریبا همه می‌شناسنش. برگزاری رویدادهای مختلف و کارهای اجرایی خفن بگیر تا برگزاری کلاس در دانشگاه علامه. در حال حاضر هم دیجیتال مارکتر الوپیک.  دعوت مارو پذیرفت منتها به قدری سرش شلوغ شد نرسید تشریف بیاره ولی انقد خوش قلب و فهیم بود که منو دعوت کرد برم الوپیک  اونجا گفتگو ویدئویی بگیرم براتون.



هاتف تالویی:

انسان خوش صحبت و خوش اخلاق. دیجیتال مارکتر باتجربه و با حرفای شنیدنی. کلاس‌های آموزشیش ۳ سوت پر میشه. ایشون هم تشریف آورد منتها نتونستیم در اون زمان ویدئو بگیریم و قرار هست دعوت کنیم تشریف بیارن شرکت و ویدئو اونجا تکمیل میشه. 

 

به زودی ویدئو گفتگو با این عزیزان از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی اَپی اِکو منتشر میشه. 


الکامپ ۹۸

 


سرتون رو درد نیارم، این نمایشگاه هم برای ما هم برای بازدیدکنندگانی که قدم رنجه کردن و سر به غرفه ما زدن مزیت‌های فراوانی داشت. نیاز سنجی، شنیدن صحبت‌ها و دغدغه‌های شما عزیزان و البته سعادت دیدارتون از نزدیک، برای تیم اَپی اِکو افتخاری بود. طبیعتا دونستن اینکه چه فرصت‌هایی برای شما با وجود پلتفورم اَپی اِکو ایجاد شده هم خودش یک مزیت هست که امیدوارم بتونید بیشترین بهره رو ببرید.

عکس و ویدئو های بیشتر نمایشگاه الکامپ رو در شبکه‌های اجتماعی اَپی اِکو ببینید.  

تشکر میکنم از همه شما عزیزان.

اگر سوالی داشتید، از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا درگاه‌های زیر در خدمتتون هستیم.

الکامپ ۹۸

محمد رهام نعمتی، دپارتمان محتوا 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.