بزن بریم فیناپ !

13,566

بزن بریم فیناپ !

بعد از نمایشگاه الکامپ، این دومین رویداد رسمی هست که بچه‌های اَپی اِکو شرکت می‌کنند. موضوع امسال رویداد فیناپ ، «بانکداری باز» یا به اصطلاح Open Banking هست و نمیشود نقش «ای پی آی» تو این حوزه را نادیده گرفت. در ادامه می‌پردازیم به این رویداد و مواردی که عزیزان علاقه‌مند باید مورد توجه قرار دهند.

 

برای عزیزانی که کلا تو باغ نیستن!

رویداد فیناپ از ادغام دو واژه­‌ی فین تک و استار تاپ واژه­ ی جدیدی به عرصه ­ی فناوری­‌های پولی که در اصطلاح با عبارت «فین تک» شناخته می‌­شود، معرفی شد که فیناپ نام دارد. فیناپ یک ایونت (رویداد) آموزشی است که به صورت تعاملی و دو سویه اجرا می­‌شود که حوزه­های فناوری‌­های پولی، مالی بانک‌­ها را مورد هدف قرار می­دهد. فیناپ یک رویداد در حوزه­‌ی فناوری بانکداری باز نیز محسوب می­شود.


رویداد فیناپ


اصولا هدف از برگزاری رویداد فیناپ چیه؟

مهم­ترین هدفی که در برگزاری فیناپ دنبال می‌­شود، آموزش بر پایه‌­ی تعامل و رابطه­‌ی دو طرفه است. شاید بتوان مهم­ترین آموزش فیناپ را آموزش شبکه­‌سازی دانست. شبکه‌­سازی که در نهایت به توسعه‌­ی فین تک منجر شود. فیناپ می­‌کوشد تا فین تک را به عنوان یک مسئله‌­ی مهم و قابل تأمل، در سراسر کشور توسعه دهد. از دیگر اهداف فیناپ، ایجاد بستری برای ملاقات و گفتگوی اهالی فین­تک و استار­تاپ­‌ها است. گفتگو­هایی که به معرفی و بررسی چالش­‌ها، مشکلات و مزایای فین تک و استارتاپ­های مربوط به آن می­‌انجامد. فیناپ که نخستین رویداد از این نوع است، می­کوشد تا رابطه‌­ی دو سویه­‌ی متقاضی و ارائه­ دهنده‌­ی خدمت را به شکلی تعاملی حفظ کند و این امر در فیناپ از درجه­­‌ی بالایی از اهمیت قرار دارد، از همین رو است که مسئله­‌ی کارآفرینی به عنوان  یکی از اهداف اصلی برگزاری فیناپ شمرده می­‌شود.

 

کیا میان رویداد فیناپ ؟!

حضور در فیناپ برای عموم آزاد است اما این به آن معنا نیست که همه به یک اندازه از فیناپ بهره خواهند برد. فیناپ مخاطب خاص خودش را دارد. مدیرانی که در حوزه‌­های شبکه‌­ی مالی فعال هستند همچنین متخصصانی که در زمینه­ی امور بانکی فعالیت می­کنند و یا کارشناسانی که استارتاپ‌­ها را راه­‌اندازی کرده‌­اند و در آن­ها مشغول به فعالیت هستند از مهم­ترین مخاطبانی هستند که می­‌توانند در فیناپ شرکت کنند و از آن بیشترین بهره را ببرند. باید به این نکته توجه کرد که شرکت در فیناپ منحصر به مدیران، کارشناسان و متخصصان نیست. تمام علاقه­‌مندان به حوزه­‌های مذکور می‌­توانند در فیناپ شرکت کنند فعال داشته باشند. از جمله دانشجویانی که دغدغه‌­ی انجام فعالیت­‌های مالی و مدیریتی و توسعه شبکه دارند.

 

نهمین دوره‌­ی فیناپ چه زمانی و در کجا برگزار می­شود؟

نهمین دوره­ی فیناپ مقارن با تولد دو سالگی فیناپ در چهارم مهرماه ۹۸ در محل پژوهشکده فرهنگ و هنر و معماری برگزار خواهد شد. برای ثبت به سایت ایوند مراجعه کنید و کد تخفیف apiEco  رو بزنید تا ۴۰٪ تخفیف میگیرید.

 

نویسنده: رها خلیلی 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.