نسخه ۷ لاراول «وب سرویس نویسی» رو ساده تر کرده !

نسخه 7 لاراول در نیمه اول اسفند ماه امسال منتشر شد.

1,739

نسخه ۷ لاراول وب سرویس نویسی رو ساده تر کرده !

در نیمه اول اسفند ماه امسال نسخه ۷ لاراول ( Laravel ) به بازار آمد که بخش‌ها و ویژگی‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ویژگی‌ها شامل لاراول ایرلاک، سرعت مسیریابی (routeing) بالاتر، ارائه پکیج custom Eloquent casts، تگ‌های (برچسب) کامپوننت Blade، عملیات fluent string operations، کلاینت HTTP جدید، ساپورت CORS، و بسیاری از خصوصیات دیگر می‌شود.

قبل از اینکه به ویژگی‌های نسخه جدید لاراول بپردازیم، ابتدا باید این نکته را یادآور کنیم که از زمان انتشار نسخه ۶ این نرم افزار تاکنون، لاراول از روش نسخه‌ بندی معنایی (semver) استفاده نموده و هر شش ماه یک نسخه  جدید را منتشر می‌کند.

 

لاراول ایرلاک (Laravel Airlock)

ویژگی لاراول ایرلاک (Laravel Airlock)، یک سیستم احراز هویت سبک برای برنامه‌های تک‌ صفحه‌ای یا همان اپلیکیشن‌های SPA، اپلیکیشن‌های موبایل و وب سرویس های ساده و توکن-بیس را ارائه می‌دهد. خصوصیت Airlock به هر یک از کاربران اپلیکیشن شما، اجازه تولید چندین توکن را برای حساب‌های خود می‌دهد. این توکن‌ها ممکن است به توانایی‌ها و حوزه‌هایی اعطا شوند که مشخص می‌کند کدام از توکن‌ها مجاز به انجام چه کاری هستند.

 

پکیج Custom Eloquent Casts در نسخه ۷ لاراول

laravel شامل انواع مختلفی از cast های مفید و داخلی بوده است. اگرچه، بعضی اوقات نیز لازم است تا انواع cast های شخصی خود را نیز تعریف نمایید. اما در نسخه جدید لاراول شما می‌توانید این کار را بوسیله تعریف یک «کلاس جدید» انجام دهید که رابط CastsAttributes را پیاده سازی می‌کند. کلاس‌هایی که این رابط را پیاده سازی می‌کنند حتما باید از یک متد get و set استفاده کنند. متد get وظیفه انتقال value(داده‌های) خام از منبع داده‌ها (دیتابیس) را به cast value دارد. در حالی که متد set می‌باید یک cast value را به سمت یک raw value (داده خام) هدایت کند که می‌تواند در دیتابیس ذخیره شود.

 

تغییرات و تکمیل بخش تگ کامپوننت‌های Blade

 کامپوننت‌های Blade برای ایجاد امکان رندرینگ‌های تگ بیس (tag-based)، مدیریت ویژگی‌ها یا attribute، کلاس‌های کامپوننت، کامپوننت‌های inline view و برخی دیگر از این قبیل امکانات، توسعه یافته است. این توسعه کامپوننت‌های Blade بسیار گسترده هستند.

 

کلاینت HTTP در نسخه ۷ لاراول

لاراول در ورژن ۷ خود یک وب سرویس ( ای پی ای ) کوچک و رسا را در حوزه کلاینت Guzzle HTTP ارائه کرده است. این ای پی آی، به کاربر این امکان را می‌دهد تا به سرعت درخواست‌های HTTP خروجی خود را برای برقراری ارتباط با سایر نرم افزارهای وب ارسال نماید. وارپر (wrapper) لاراول Guzzle بر متداول‌ترین موارد استفاده و تجربه خوب توسعه متمرکز شده است.

 

بالاتر بردن سرعت مسیریابی کشینگ 

نسخه ۷ لاراول شامل یک روش جدید از کامپل منطبق، و مسیرهای کش است که به وسیله مسیر (روت) cache Artisan command ذخیره شده اند. در اپلیکیشن‌های بزرگ ( برای مثال اپلیکیشنی با بیش از ۸۰۰ روت)، این پیشرفت می‌تواند با دو برابر کردن سرعت توسعه در هر ثانیه درخواست، در یک مثال ساده مانند کلمه «HELLO» نتیجه دهد. در اینصورت اپلیکیشن نیاز به هیچ تغییری نخواهد داشت.

 

اطلاعات بیشتر پیرامون نسخه ۷ laravel

ویژگی‌های ذکر شده در بالا، تنها بخش کوچکی از خصوصیات نسخه جدید لاراول بودند. اگر دوست دارید بیشتر درباره نسخه جدید این برنامه آگاه شوید، توصیه می کنیم نگاهی به راهنمای نسخه ۷ این برنامه بیاندازید.

برای بروزرسانی آخرین نسخه لاراول به Laracon Online مراجعه فرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.