پیش بینی آینده API، نظرسنجی توسعه دهندگان و ترند برنامه نویسان در سال ۲۰۲۰

1,898

نگاهی داشته باشیم به نوع نظر سنجی و شیوه اجرای اون !

در این مطلب به بررسی آینده Api و ترندهای توسعه دهندگان در زمینه ای پی ای آی می پردازیم. در کل ما بالغ بر ۲۰۰۰ شرکت کننده داشتیم که بیش از ۶۰۰ عنوان شغلی منحصر به فرد و ۱۰۴ کشور مختلف را نمایندگی می کردند. این نظرسنجی برای توسعه دهندگان در کلیه زمینه ها منتشر شد. بیش از ۵۰٪ از پاسخ دهندگان خودشان را توسعه دهندگان حرفه ای ، ۲۴٪ دانشجو و ۲۳٪ صرفا دولوپر غیر تخصصی معرفی نمودند. تقریباً ۱۴٪ از آنها اظهار داشتند که آنها مدیران تیم فنی می باشند (البته انتخاب های چندگانه هم مجاز بود و میتونستن چندتا با هم تیک بزنن).

همچنین ما طیف وسیعی از تجربه برنامه نویسی گزارش شده توسط پاسخ دهندگان خود را در اختیار داشتیم. حدود نیمی از آنها کد نویسی را در زمانی بیشتر از ۵ سال گزارش کرده اند و حدود نیمی از آنها کد نویسی را در زمانی کمتر از ۵ سال گزارش کرده اند.

یافته های کلیدی این گزارش در مورد آینده Api :  افزایش میزان استفاده از API در ۲۰۲۰ !

این نظرسنجی نشان دهنده چیزی است که از قبل انتظار داشتیم – API ها همچنان ابزاری مهم برای توسعه دهندگان نرم افزار به شمار می روند. شرکت ها با هر اندازه و از طیف وسیعی از صنایع همچنان به آینده Api ها اعتماد دارند و اغلب برنامه ریزی می‌کنند تا استفاده API خود را افزایش دهند. 

 

۶۶.۵٪ از پاسخ دهندگان انتظار دارند در سال ۲۰۲۰  نسبت به سال ۲۰۱۹ از  APIها بیشتر استفاده کنند. API در سال 2020
 

تنها ۶٪ اظهار داشتند که انتظار دارند در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ از API ها کمتر استفاده کند.

سایرین انتظار دارند که استفاده آنها از API  همچنان یکسان باقی بماند یا احساس عدم اطمینان می کنند.

 

ترندهای Api در سال ۲۰۲۰ از دید برنامه نویسان:

  • شرکت ها از API های داخلی بیشتر از API های خارجی استفاده می کنند.
  • استفاده از API  داخلی با توجه به اندازه شرکت به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.
  • تجربه برنامه نویسی با استفاده از API ارتباط دارد.
  • VM ها متداول ترین شکل توسعه API می باشند که دارای سرور نزدیک است.
  • از جمله روند نو ظهور فناوری که ما مورد بررسی قرار دادیم، توسعه دهندگان بیشتر به سرور و FaaS و GraphQL  علاقه داشتند.
  • AWS محبوب ترین سوییچ API  بود، و Postman  محبوب ترین ابزار طراحی API  بود.

 

محبوبیت Api های درون سازمانی

شرکت ها از API های داخلی بیشتر از خارجی استفاده می کنند. به طور میانگین، دریافتیم که شرکت ها API های داخلی را کمی بیشتر از API های خارجی مورد استفاده قرار می دهند. در مجموع، ۷۴.۳ درصد از شرکتها API های داخلی را بیشتر از API های خارجی مورد استفاده قرار می دهند.

تفسیر کاملی از درصد شرکت ها گویای آن است که آنها انتظار دارند از API های داخلی یا خارجی بیشتری استفاده کنند که بر اساس اندازه شرکت طبقه بندی شده اند که نتایج زیر مشاهده شده است.

 

آینده Api

 

میزان استفاده داخلی API با توجه به اندازه شرکت افزایش می یابد

با افزایش اندازه شرکت ، تعداد API های داخلی استفاده شده نیز افزایش می یابد. این افزایش خصوصاً در بالاترین سطح اندازه شرکت قابل توجه می باشد. به طور مثال ، شرکت هایی که دارای ۱۰۰۱ تا ۵۰۰۰ توسعه دهنده نرم افزاری می باشند ، به طور متوسط از  ۱۶۰، API استفاده می نمایند. شرکت هایی با داشتن ۵۰۰۰ تا ۱۰،۰۰۰ توسعه دهنده نرم افزاری، تقریباً دو برابر از آن استفاده می نمایند و میانگین API  داخلی، ۳۰۷ می باشد. مقایسه کامل اندازه شرکت با تعداد متوسط API  را می توانید در زیر مشاهده کرد:

ترندهای برنامه نویسی سال 2020

 

API، انتخاب برنامه نویسان با تجربه 

توسعه دهندگان که سالها تجربه کد نویسی را گزارش کرده اند ، بیشتر پیش بینی می کنند که در سال ۲۰۲۰ از مقدار API تقریباً مشابه با سال ۲۰۱۹ استفاده کنند.

 

پیش بینی بیش از ۹۱٪ از توسعه دهندگان با ۵ سال تجربه یا بیشتر که تقریبا از همان مقدار API  در مقایسه با ۸۲٪ توسعه دهندگان با یک سال تجربه یا کمتر استفاده می کند.

 

تعداد API هایی که برنامه نویسان گزارش کرده اند که در برنامه استفاده می شوند، با تجربه چندین ساله آنها در برنامه نویسی کاملاً مرتبط می باشد. تنها ۳٪ از برنامه نویسان با یک سال تجربه گزارش درج ۵۰ مورد یا  API بیشتری را تقریبا در مقایسه با  ۲۰٪ از برنامه نویسان با ۱۰ سال یا بیشتر تجربه کرده اند.

 

VM در مقابل serverless و Kubernetes

بیشتر توسعه دهندگان از VM ها برای پیاده سازی API ها استفاده می کنند .وقتی از برنامه نویسان پرسیدیم که کجا API های خود را پیاده سازی، شایع ترین پاسخ VMها (۴۸.۸٪) بود. دستگاههای بدون سرور (۹/۴۱٪) به رتبه دوم و بعد (Kubernetes (25.6٪ رسیدند. نکته: انتخاب های چندگانه مجاز می باشد.

 

VM در مقابل serverless و Kubernetes

آینده Api با REST یا GraphQL یا gRPC 

از میان تکنولوژیکی که در این نظرسنجی گنجانده ایم، مشخص شد که برنامه نویسان با REST  و gRPC بیشترین آشنایی را داشتند. به طور مشابه، REST  بیشتر در تولید استفاده می شد، در حالی که gRPC  کمترین شناخته شده بود.

توسعه دهندگان بیشترین علاقه را به (Serverless & FaaS  (۲۷.۷% از پاسخ دهندگان یا POCing و  (GraphQL  (۷.۱۹% از پاسخ دهندگان یا POCing  ابراز کرده اند.

آینده Api با REST یا GraphQL یا gRPC

سوییچ های ترند API در سال ۲۰۲۰

این توزیع سوییچ های API  می باشد که توسط پاسخ دهندگان ما استفاده می شود:

محبوب ترین سوییچ های API 

 

محبوب ترین ابزارهای طراحی API در سال ۲۰۲۰

این توزیع ابزارهای طراحی API  می باشد که توسط پاسخ دهندگان ما استفاده می شود:

 

ای پی آی مارکت 

اَپی اِکو اولین API مارکت ایرانی و فضایی امن برای عرضه و تقاضای API است. در این بازار می‌توانید به وب سرویس‌های کاربردی ارائه شده توسط برنامه‌نویس‌ها، دولت و استارتاپ ها که در دسته بندی های مختلف قرار گرفته اند، دسترسی داشته باشید. پورتال ناحیه کاربری تمام گزارش‌های لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.