۵ راه برای مدیریت مالی هزینه های استارتاپ

3,509

۵ راهکار برای مدیریت مالی استارت آپ

مدیریت هزینه های استارتاپ یکی از بزرگترین چالش‌های مدیران استارتاپ است. یک کارآفرین موفق بودن، یک سرتیم موفق استارتاپی، بدین معنی است که شما باید بتوانید انواع مشکلات را مدیریت کنید. در واقع شما یک تصمیم گیرنده هستید که فرمان استارتاپ در دست شماست. شما در مورد جریان نقدینگی، صورت موجودی کالاها، بازاریابی، فروش، کنترل هزینه و هر چیز دیگری تصمیم گیری ‌می‌کنید.

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که تیم‌های استارتاپی با آن مواجه می‌شوند، «چگونگی کاهش هزینه‌‌ها» است. در این مطلب از اَپی اِکو، اولین ای پی آی مارکت ایرانی، راه حل‌‌های مختلفی را برای مدیریت هزینه های استارتاپ به شما معرفی خواهیم کرد.


مدیریت هزینه های استارتاپ

 

برونسپاری 

تیم‌های استارتاپی بزرگ و کوچک، کارهای مختلف را نه تنها به منظور صرفه جویی در هزینه‌های استخدا‌می‌ و حقوق و دستمزد، بلکه آنها همچنین ‌می‌توانند از بسیاری از ویژگی‌های دیگر همچون تنوع، کاهش سربار، تسهیم ریسک و غیره، بهره مند شوند.

 

مزایای برونسپاری در راستای مدیریت هزینه های استارتاپ

برونسپاری به شما اجازه ‌می‌دهد تا افرادی ماهر و حتی کارشناسانی را از سراسر جهان استخدام کنید که با آنها راحت هستید. پورتال‌های مختلفی برای ارتباط با فریلنسرها (مانند پونیشا) وجود دارند که در آنها، شما ‌می‌توانید کارکنانی با سطوح مختلف مهارتی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید.

این کار خوبی است که کارکنان دورکار را برای وظایف کم اهمیت همچون بازاریابی، ایجاد محتوا، کار گرافیکی و غیره استخدام کنید. و برای کارهای مهم، ممکن است بخواهید کارمندان را به صورت درون سازمانی در اختیار داشته باشید.


مذاکره صحیح با فروشندگان 

ارائه دهندگان شما در IT، لوازم اداری و غیره مرتبا هزینه‌های مربوط به خدماتشان را از شما دریافت ‌می‌کنند. بنابراین شما ‌می‌توانید از طریق مذاکره با آنها و با کاستن از نرخ آنها حتی به اندازه ۱۰٪، تفاوت زیادی در کنترل هزینه و جریان نقدینگی کسب و کارتان ایجاد کنید.

اگر فروشندگان فعلی شما تمایلی به کاهش قیمت‌های خود ندارند، ‌می‌توانید به دنبال فروشندگان دیگری باشید که ‌می‌توانند قیمت را تا نرخ مورد نظر شما کاهش دهند. با این وجود، مهم است که افرادی که با آنها روبرو ‌می‌شوید در مورد کیفیت خدمات و پشتیبانی از مشتری ناسازگاری نکنند.

 

مدیریت مالی استارت آپ


استفاده از فناوری برای مدیریت مالی استارت آپ

یکی از دلایل اصلی که امروزه کسب و کارهای کوچک در حال رشد هستند، افزایش استفاده از نرم افزار و فناوری است. به طور مثال، شما ‌می‌توانید از ابزار SaaS (خدمات نرم افزاری) برای تهیه صورتحساب، حسابداری استفاده کنید تا این پروسه‌‌ها کارآمدتر شوند. آنها ‌می‌توانند نیاز استخدام کردن یک حسابدار حقوق و دستمزد و دیگر کارکنان را که ‌می‌توانند برای سود شما مضر باشند را برطرف کنند.

همچنین استفاده از ای پی آی مارکت به عنوان راه حلی که تا ۸۰ درصد می‌تواند هزینه‌هایتان را کاهش دهد. اَپی اِکو، با در اختیار گذاشتن ای پی آی‌های مورد نیاز شما، مسیری مقرون به صرفه را برای توسعه نرم افزارتان فراهم کرده است.

فناوری روی همه کارهای ما تاثیر ‌می‌گذارد

بازاریابی یکی دیگر از جنبه‌های یک کسب و کار است که ‌می‌تواند با قیمتی بسیار کم، مورد توجه قرار گیرد. شما ‌می‌توانید از طریق بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی دیجیتالی، مقدار پول زیادی را اما بدون پرداختن به نتایج ضعیف، پس انداز کنید. در حقیقت، سئو (SEO) و دیگر روش‌های کم هزینه بازاریابی دیجیتال، که سلاح موثر برای بازاریابی راه اندازی شده به شمار ‌می‌رود، به تنهایی ‌می‌تواند برای شما اجرا شود!


خرید تجهیزات تعمیر شده

خریدن میز اداری تعمیر شده، تجهیزات کامپیوتری و سایر ملزومات دفتر کارتان اصلا شرم آور نیست، خصوصا وقتی که شما بودجه محدودی دارید و در کار تازه وارد هستید.

شما باید اهل عمل باشید و اگر خرید کالاهای استفاده شده ‌می‌تواند باعث صرفه جویی در پول شما شود، هیچ دلیلی وجود ندارد که این فرصت را از دست بدهید. به علاوه، مبلمان، کامپیوتر و غیره ‌می‌تواند بسیار گران باشد و با استفاده از وسایل تعمیر شده، شما ‌می‌توانید حداقل ۵۰٪ از مبلغی که معمولا برای وسایل نو پرداخت ‌می‌کنید را پس انداز کنید. اگر کمی‌وقت بگذارید، به راحتی ‌می‌توانید وسایل استفاده شده مناسبی را پیدا کنید.


مدیریت هزینه‌های استارتاپ


عدم استفاده از اسناد کاغذی برای مدیریت هزینه های استارتاپ

در دنیایی که به طور فزاینده ای دیجیتالی ‌می‌شود، کاغذ بیش از پیش بی فایده است. با این وجود، از منظر یک کسب و کار کوچک، مزایای هزینه ای بسیار مفیدی برای بهره مندی برای عدم استفاده از اسناد کاغذی وجود دارد.

 

صرفه جویی قابل توجه در مدیریت مالی استارت آپ از طریق عدم استفاده از اسناد کاغذی 

 میزان پولی که ‌می‌توانید با نگهداری سوابق قبوض، صورتحساب‌‌ها، سوابق مشتریان و غیره در یک فرمت دیجیتالی به جای فرمت کاغذی / یا به صورت چاپی، پس انداز کنید را در نظر بگیرید.

تیونر گران است، و هزینه‌های تعمیر و نگهداری چاپگرها هم گران هستند. بنابراین، منطقی است که استفاده از چاپگر در دفتر را به حداقل برسانید.علاوه بر صرفه جویی در هزینه چاپ، نگهداری سوابق دیجیتالی در شناسایی نشت مالی و تقلب درون سازمانی نیز کمک ‌می‌کند. بنابراین، این راه دیگری است که شما ‌می‌توانید در کسب و کارتان صرفه جویی کنید.

پول بسیار مهم است هنگا‌می‌که همچنان در حال ارتقاء استارتاپ خود هستید. بنابراین، مطمئن شوید که روش‌های کنترل هزینه ای که در بالا ارائه شده اند را برای اجتناب از سوء استفاده از سرمایه و بهبود جریان نقدینگی اعمال کنید.


مدیریت هزینه های استارتاپ

منبع: thestartupmag.com

نویسنده: مهسا دبستانی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.