serdivan escort sakarya escort sakarya escort

اِی پی آی (API) مارکت اَپی اِکو

اَپی اِکو، اولین اَپی (API) مارکت ایرانی

اَپی (API)
اِی پی آی ( API) یا به اختصار اَپی، به معنای رابط برنامه کاربردی بوده و به انتقال اطلاعات میان نرم افزار می‌پردازد.

اَپی مارکت (API Market ) چیست؟
همانطور که میدانید، مارکت یا بازار به محلی گفته می‌شود که در آن عرضه و تقاضا صورت می‌پذیرد. به بیان دیگر می‌توان گفت، بازار مکانیست که فروشندگان برای ارائه‌ی محصولات خود، و خریداران برای مرتفع کردن نیازهای خود، به آن مراجعه می‌کنند.

با این تعریف، به سادگی می‌توان به مفهوم اَپی مارکت (API Market )  یا بازار اِی پی آی پی برد. اَپی مارکت؛ پلتفورمی است که ارائه‌دهندگان در قالب استارتاپ، فری لنسر برنامه نویس،شرکت و یا سازمان، اَپی (API) خود را عرضه کرده و در اختیار دیگران قرار می‌دهند، و طبیعتاً مصرف‌کنندگان اَپی (API) نیز در قالب استارتاپ یا فری لنسرِ برنامه نویس، با مراجعه به این پلتفورم، اَپی (API) مورد نظر خود را جستجو و آن را در نرم افزار خود، فراخوانی می‌نمایند.

اَپی سوییچ (API switch):

سروری که مانند یک front-end برای اَپی ‌ها عمل کرده، درخواست‌های اَپی (API) را دریافت می‌کند، اقدامات و سیاست‌های امنیتی را ایجاد و درخواست‌ها را به سرویس back-end مورد نظر می‌فرستد و در آخر پاسخ دریافت شده را به کسی که درخواست را ارائه داده بود، برمی‌گرداند. یک سوییچ معمولاً از یک موتور تبدیل، به منظور هماهنگ‌سازی و تغییر لحظه‌ای درخواست‌ها و پاسخ‌ها استفاده می‌کند. همچنین یک سوییچ قادر است عملکردهای دیگری از قبیل جمع‌آوری داده‌های آماری و Caching را انجام دهد. یک سوییچ مانند اَپی اِکو می‌تواند عملکردهایی مثل پشتیبانی از احراز هویت، صدور مجوز، امنیت، حسابداری و تبعیت از قوانین را اجرا کند.

فواید اَپی (API) مارکت

از مهم‌ترین فواید اَپی (API) مارکت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • درآمدزایی

استارتاپ‌های نرم افزاری یا فری لنسرهای برنامه نویس، می‌توانند با قرار دادن اَپی (API) های خود بر روی اَپی اِکو، به درآمدزایی بپردازند.

  • صرفه جویی در زمان و هزینه ساخت اپلیکیشن

با وجود اَپی (API) مارکت، زمان و هزینه ساخت اپلیکیشن و نرم افزار  تا ۸۰ درصد کاهش خواهد یافت. هزینه استفاده از  APIدر اَپی مارکت بر حسب میزان فراخوانی و به اصطلاح  Pay as you Goمی‌باشد.

  • امنیت و نظارت

اَپی مارکت فضای امن برای عرضه و تقاضای اَپی (API) را تضمین کرده و نظارت بر میزان مصرف را نیز در اختیار ارائه دهنده و مصرف کننده قرار میدهد.

  • ساخت MVP در زمان کوتاه تر

استارتاپ‌های نوپا برای ساخت ام وی پی و یافتن سرمایه گذار برای تکمیل اپلیکیشن خود، می‌توانند از اَپی مارکت بهره ببرند.

  • ارتقاء و آزمایش اپلیکیشن

اپلیکیشن‌‌های تازه ساز برای تست و آزمایش بخش های مختلف می‌توانند با در اختیار گذاشتن اَپی خود برای مشتریان، نتایج کاملی را به دست آورند. همچنین با جستجو و فراخوانی اَپی‌های مختلف، به ارتقا نرم افزار خود، بپردازند. 

  • تبلیغ اپلیکیشن

با انتشار اَپی (API) خود در پلتفورم اَپی اِکو، بازار مخاطب عظیمی شاهد نوع کارکرد اَپی  شما بوده و این موضوع باعث شناخته شدن هرچه بیشتر در اکوسیستم خواهد شد.  

  • افزایش مشارکت

اَپی مارکت، اغلب دارای انجمن کاربران است که راه ارتباطی بسیار ارزشمندی ایجاد کرده و با بوجود آوردن بازخوردهای لازم، در شناسایی تقاضا در بازار کمک شایانی خواهد کرد.

  • افزایش توسعه و میزان استفاده از اَپی (API)

در اَپی مارکت، برای هر اَپی (API) انواع مختلفی از مستندات و آموزش‌ها که توسط ارائه‌دهنده ایجاد شده وجود خواهد داشت. بدون شک، این منابع گام بزرگی در ایجاد اپلیکیشن‌های جدید با استفاده از اَپی‌ها برداشته و حتی باعث بوجود آمدن اَپی‌های جدید نیز خواهد شد.

ایجاد انگیزه‌های لازم، باعث ایجاد تحریک در بازار عرضه و تقاضای اَپی‌ها می‌شود.

اَپی مارکت با ایجاد رتبه‌بندی، جداول و تبلیغات برای اَپی‌ها و اپلیکیشن‌های موفق، باعث پول‌سازی و تقویت اعتماد به نفس توسعه‌دهندگان شده، و بدین شکل انگیزه‌ی آن‌ها برای مشارکت را افزایش خواهد داد.

ایجاد امکان تحلیل، باعث افزایش میزان اثربخشی اَپی‌ها خواهد شد.

در اَپی مارکت، آمار در حقیقت ابزاریست برای تشخیص میزان موفقیت، که رابطه‌ی مستقیمی با درآمدزایی ارائه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان خواهد داشت.

  • کمک به توسعه فرهنگ اقتصاد اَپی

اقتصاد اَپی پدیده جدید و فراگیری است که نیاز به بستر مناسب برای شکوفایی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقتصاد اَپی، کلیک نمایید.

اَپی (API) اِکو، اولین اَپی (API) مارکت ایرانی

اَپی اِکو بازاری است که توسعه دهندگان میتوانند در آن اَپی مورد نظر را یافته، به آنها متصل شده و همچنین آن‌ها را مدیریت کنند. با استفاده از اَپی اِکو شما میتوانید اَپی هایی که برای انجام پروژه ی خود نیاز دارید را پیدا کرده، آنها را درون اپلیکیشن خود تعبیه کنید و به علاوه، از طریق یک داشبورد واحد، بر میزان استفاده از تمامی آنها نظارت داشته باشید. از سوی دیگر، اگر شما اَپی (API) را ساخته اید، می‌توانید از طریق اَپی  اِکو آن را در دسترس صدها هزار برنامه نویس و توسعه دهنده قرار دهید که برای یافتن و استفاده از اَپی‌های مورد نیاز خود، از خدمات اَپی اِکو استفاده می‌کنند.

با این حال، اَپی مارکت‌های تکامل یافته مانند اَپی اِکو، پا را از این مفهوم ابتدایی فراتر گذاشته و با ارائه‌ی امکانات بیشتر، علاوه موارد بیان شده، باعث ایجاد «فرصت‌های سرمایه گذاری» نیز خواهند شد. بنابراین اَپی  مارکت نه تنها به عنوان محل به اشتراک گذاشتنِ اَپی‌ها، بلکه همچنین به عنوان مکانی برای شکل گرفتن «نوآوری‌ها و فناوری‌های» جدید شناخته می‌شود.

تفاوت اَپی مارکت و پورتالِ اَپی (API)

پیش از آنکه بیشتر به اَپی (API) مارکت بپردازیم، ابتدا باید در مورد آن بیشتر توضیح داده، و تفاوت‌های آن را با یک پورتال اَپی (API) مشخص کنیم.

پیاده‌سازی پورتال‌ توسط یک ارائه‌دهنده‌، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد محصول اَپی (API) آن شرکت را شناخته، و آن را در اپلیکیشن خود یکپارچه‌سازی کنند. همچنین این شرکت‌ها، مستندات اَپی خود را (که ممکن است شامل راهنماها و آموزش‌های لازم نیز باشد) با استفاده از پورتال اَپی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. و در نهایت، دسترسیِ امن به اَپی  را توسط کلید‌های اَپی و یا OAuth فراهم می‌آورند.

اما، اَپی  مارکت نه یک اَپی (API)، بلکه اَپی ‌های بسیاری را گردآوری و دسته‌بندی کرده، و اغلب امکان جستجو در میان آن‌ها را فراهم می‌آورد تا مصرف‌کنندگان بتوانند در میان اَپی ‌های مختلف، مناسب‌ترین گزینه را برای خود بیابند.

سادگی، جذابیتِ اصلی اَپی مارکت برای مصرف‌کنندگان است. چرا که به این شکل مصرف‌کنندگان می‌توانند برای برآورده کردن تقریباً تمامی نیازهای خود تنها به یک محل مراجعه کنند. همچنین با این کار بسیاری از مواردی که برای هر اَپی باید انجام شود را تنها یک بار بصورت مشترک برای تمامی اَپی ‌های مورد استفاده‌ی خود انجام می‌دهند.

اما راهکارِ اَپی مارکت برای ارائه‌دهندگان نیز با فواید بسیاری همراه است. حضور در اَپی مارکت، باعث بیشتر دیده شدن اَپی ، مخصوصاً برای شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی کوچک‌تر شده و می‌تواند به رشد تعداد کاربران منجر شود. همچنین بدین شکل ارائه‌دهندگان می‌توانند از ایجاد یک پورتال اختصاصی برای اَپی خود صرفه‌نظر کنند، که باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ی آن‌ها خواهد شد.

فرم درخواست

سخن آخر

با توجه به منطق نهفته در اقتصاد اَپی (API)، وجود یک مارکت برای اَپی (API)‌ها امری کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. بسیاری از مصرف‌کنندگان اَپی (API)، بیش از هر چیز به دنبال سادگی و قدرت انتخاب بیشتر هستند. ارائه‌دهندگان نیز با فراهم آوردن قطعات نرم‌افزاری مختلف، امکان ساخت اپلیکیشن‌های جدید را فراهم می‌کنند. در این بین، اَپی (API) مارکت با کاهش دردسرهای مصرف‌کنندگان در این مسیر، و همچنین کمک به ارائه‌دهندگان برای ارائه‌ی بهتر و فروش بیشتر، تأثیر بسزایی در رشد روزافزون اقتصاد اَپی (API) خواهد داشت.

deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler
kurtköy escort