شبکه سازی و تیم سازی استارتاپ

1,356

گفتگویی با محوریت شبکه سازی و تیم سازی استارتاپ

تیم سازی استارتاپ در این ویدیو مطالب بسیاری ارزشمندی را از زبان النور نقی نژاد، کارشناس با تجربه حوزه استارتاپ ها، درباره اهمیت حضور یک استارتاپ در رویدادهای مختلف، و نیز نحوه شبکه سازی وتیم سازی استارتاپ برای ما بیان می کنند. اگر شما هم به مسائل استارتاپی علاقه مند هستید، حتما این ویدیو را از دست ندهید …

 

پروژه های SAAS

امروزه صحبت درباره پروژه های saas به یکی از بحث های رایج در جمع های استارتاپی تبدیل شده است. لغت saas مخفف واژه software as a service است که به معنی «نرم افزار به عنوان یک سرویس» می باشد. saas، یک محصول نرم افزاری است که در قالب یک خدمت در اختیار مشتری قرار می‌ گیرد. در این شیوه پردازش‌، تحلیل‌، ذخیره‌ سازی و طبقه‌ بندی اطلاعات، همگی در سِروِر‌های شرکت ارائه‌ دهنده‌ خدمات انجام می‌ شود و مشتری این سرویس صرفاً با استفاده از یک وب سایت و یا اپلیکیشن بسیار سبُک، به اطلاعات خود دسترسی دارد. در حال حاضر saas در بسیاری از پروژه ها کاربرد دارد. اگر شما هم فردی مشتاق به مباحث استارتاپی هستید، توصیه می کنیم درباره saas و کاربردهای آن مطالعه بیشتری داشته باشید.

 

شبکه سازی در استارتاپ ها

بسیاری از منتورهای استارتاپی معتقند که “ارزشمندترین هدیه ای که می توان به یک نفر داد تجربه است”. شبکه سازی دقیقا همان جایی است که تجربیات دیگران را در دسترس شما قرار می دهد. به اعتقاد کارشناسان حوزه استارتاپ، تیم های استارتاپی هیچ وقت نباید فرصت شبکه سازی را از خود بگیرند و این کار مهم و ارزشمند را به فرصتی دیگر موکول کنند. نتورکینگ یا شبکه سازی در یک تیم استارتاپی، سرمایه گذاری ای است که هر تیم از روز اول موظف به انجام آن می باشد.

حضور در رویدادها و نمایشگاه های مختلف، یکی از بهترین روش ها برای شبکه سازی است. با شرکت در رویدادها شما فرصت ملاقات و تبادل نظر با افراد بسیاری برای فرد مهیا می شود تا با استفاده از آن با دیدگاه های مختلف و افراد متعددی آشنا شوند. اما فایده این ملاقات ها در چیست؟ 

“مارکتینگ هنر دیدن دنیا از نگاه دیگران است” این جمله را یکی از افراد با سابقه و متخصصین حوزه استارتاپی بیان می کند.

از منظر وی، شما زمانی می توانید خدمات خوبی به مشتریان و مخاطبین خود ارائه دهید، که تا حد زیادی از علایق و سلایق او نیازهای آنان از نزدیک مطلع شده باشید. این کار به شما کمک می کند تا با ارائه دقیق نیازمندی ها و درمان ضعف های مشتری خود، رضایت و وفاداری کامل او را برای خود کسب نمایید.

فارغ از این بحث، کارشناسان و بسیاری از صاحبان کسب و کارهای بزرگ معتقد هستند که بخش بزرگی از تجارت و بیزینس، در شبکه سازی و نتورک خلاصه می شود. شبکه سازی و داشتن ارتباطات مختلف به شما کمک می کند تا با گروه های مختلفی در تعامل باشید. گروه هایی که می توانند شامل مشتریان، افراد مجرب و کارشناسان، صاحبان خدمات مورد نیاز شما و دوستانی که ارتباط ساز شما هستند، باشند. از همه مهمتر این تعاملات و تبادل افکار باعث بازتر شدن دیدگاه شما نسبت به بازار کاری تان خواهد شد.


بیشتر یاد بگیرید: نیازسنجی بازار یک استارتاپ


استمرار حضور در رویدادها

تیم سازی و شبکه سازی در حقیقت تعامل دائمی با محیط های مرتبط کاری اطراف است. ولی این امر تنها با یک یا دوبار شرکت در یک رویداد خاص میسر نمی شود. بسیاری از کارشناسان معتقدند که یک استارتاپ موفق باید در تمام رویدادها حضور دائمی داشته باشد. به بیان دیگر تکرار حضور در رویدادها برای تیم سازی و شبکه سازی بسیار ضروری است.

به یاد داشته باشیم بروز بودن در این اکوسیستم، مهمترین کلید بقا در این بازار است.

برخلاف آنچه بعضی از رهبران گروه های استارتاپی گمان می کنند، تیم سازی به معنای تجمیع افراد همفکر و یک نظر به دور هم نیست. برعکس، بسیاری از افراد حرفه ای در این حوزه معتقند که برای داشتن یک تیم موفق، می بایست از افرادی با نگرش های متفاوت، در کنار افرادی که تخصص های مکمل و غیر یک شکل دارند، استفاده نمود. در حقیقت یک فکر و یا ایده استارتاپی زمانی می تواند به بلوغ خود نزدیک شود، که در یک فضای دوستانه، اما پر از تنش های تخصصی رشد نموده داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.