مصرف کنندگان API
در اَپی مارکت مانند هر پلتفورم دیگری، سمتی که تقاضا کننده اِی پی آی (به اختصار اَپی) است را مصرف کنندگان اَپی (API) مینامیم. مصرف کنندگان اَپی میتوانند در قالب فرد، شرکت، سازمان و یا استارتاپ درخواست خود را برای فراخوانی اَپی مورد نظر وارد کنند. برای انجام این کار ابتدا در لیست اَپیهای موجود در اَپی اِکو، جستجو خود را بر اساس نام یا شرح کاربری انجام دهید. سپس لیستی از اَپیهای موجود در حوزه مربوطه برای شما به نمایش درآمده و میتوانید بر اساس نیاز خود و یا میزان محبوبیت، فراخوانی و یا قیمت، به انتخاب اَپی مورد نظر بپردازید. در ادامه با کلیک بر روی مستندات مراحل لازم برای فراخوانی اَپی را دنبال نمایید. در صورت عدم وجود اَپی مورد نظر، درخواست خود را از طریق فرم تماس با ما ارسال نموده تا لیست انتظار اَپی اِکو بررسی و یا در صورت موجود شدن، اطلاع رسانی شود.
دسته بندی کلی مصرف کنندگان اَپی (API)
استارتاپها
شتابدهندهها
توسعه دهندگان
شرکت / سازمانهای نرم افزاری
نحوه پرداخت هزینه اَپی (API) برای مصرف کنندگان چگونه است؟
در اَپی مارکت ۲ نوع اَپی وجود دارد. اَپی رایگان و اَپی غیر رایگان. مدل پرداخت هزینه اَپی غیر رایگان به صورت پرداخت به ازای مصرف بوده (Pay as you Go) و مصرف کنندگان تنها با استفاده از اَپی پرداخت را انجام میدهند. این هزینه برای هر اَپی متفاوت بوده و به تصمیم ارائه دهنده بستگی دارد. البته مدل اشتراکی نیز وجود داشته که ارائه دهنده میتواند این گزینه را در اختیار مصرف کننده قرار دهد.
مزایای اَپی اِکو برای مصرف کنندگان
1) کمک به ساخت سریعتر محصول و ورود سریع به بازار
2) کاهش هزینه ساخت نرم افزار و اپلیکیشن
3) استفاده از یک توکن برای تمامی اَپی ها
4) سرعت بالا در پاسخگویی به دلیل استفاده از بستر اینترنت داخلی کشور
5) امنیت بالا به دلیل استفاده از جدیدترین تکنولوژی های زیرساخت
6) مقایسه نرخ موفقیت و سرعت پاسخگویی اَپی ها و انتخاب بهترین گزینه
7) ثبت امتیاز و نظر برای اپی ها که انتخاب های هوشمندانه تری را رقم خواهد زد
8) پرداخت هزینه به ازای مصرف (Pay as you Go)
9) صورت حساب یکپارچه برای تمام اَپی های مصرفی
10) امکان تست آنلاین اَپی ها