ارائه دهندگان اَپی (API)

اَپی اِکو به عنوان اولین اَپی (API) مارکت ایرانی، پلتفورمی را برای درآمدزایی و اشتراک اَپی (API) برای ارائه دهندگان اَپی (API) فراهم کرده است.  درواقع اَپی اِکو به عنوان پُلی میان ارائه دهنده و مصرف کننده API  محسوب می‌شود. در این میان با استفاده از سوییچ اَپی اِکو، امکاناتی نظیر احراز هویت کاربران، پایش و کنترل مصرف مشتریان، مانیتورینگ، امنیت ارتباط و مدیریت بار سرور، در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در این راستا، فرد، استارتاپ، شرکت یا سازمان‌هایی که اَپی (API) خود را جهت استفاده دیگران در پلتفورم قرار می‌دهند، ارائه دهندگان اَپی (API) می‌نامیم. این ارائه دهندگان می‌توانند اَپی خود را به صورت رایگان و یا برای درآمدزایی، در اَپی مارکت قرار دهند. نوع مدل قیمت گذاری می‌تواند به صورت پرداخت به ازای مصرف (pay as you Go) یا به صورت پلن‌های اشتراکی تعریف شود. در ادامه بیشتر با  ارائه دهندگان اَپی (API) آشنا خواهیم شد.

ارائه دهندگان اَپی (API) چه کسانی هستند؟

استارتاپ‌ها

استارتاپ‌ها

استارتاپ‌های نرم افزاری می‌توانند، سرویس‌های خود را از طریق API در پلتفورم اَپی اِکو به اشتراک گذاشته و علاوه بر درآمدزایی، فرصت بازاریابی محصول خود فراهم کنند.
سازمان‌ها

سازمان‌ها

سازمان‌ های دارای اطلاعات و دارایی دیجیتال، مانند شهرداری ها و مخابرات و بانک‌ها و ... می‌توانند از طریق اشتراک اطلاعات مورد نظر خود، فرصت بهره برداری را در اختیار توسعه دهندگان و استارتاپ‌ها قرار دهند.
شتاب‌دهنده‌ها

شتاب‌دهنده‌ها

شتابدهنده‌ ها به عنوان اولین میزبان استارتاپ‌ها، می‌توانند فرصت درآمدزایی را برای استارتاپ‌های تحت حمایت خود فراهم کرده و از این طریق سرمایه اولیه شتابدهی را افزایش دهند.
توسعه دهندگان

توسعه دهندگان

توسعه دهندگان خلاق می‌توانند با ساخت و ارائه ی اَپی (API) درآمدزایی قابل توجهی در اَپی اِکو داشته باشند.

برای مثال ارائه دهندگان اَپی (API) ، می‌توانند سرویس‌های زیرساختی مانند موارد زیر را ارائه دهند:

  • سرویس های ابری
  • هوش مصنوعی
  • اینترنت اشیاء
  • فرمان صوتی
  • سرویس های مبتنی بر نقشه
  • ترجمه آنلاین
  • ایمیل و پیامک
  • پوش نوتیفیکیشن
  • جستجو و تحلیل متون
  • پردازش تصویر
  • مالی و پرداخت
  • بازی و ...

مزایای اَپی اِکو برای ارائه دهندگان اَپی (API) چیست؟

۱) کسب درآمد
۲) کاهش هزینه‌های بازاریابی
۳) امنیت بیشتر در هنگام ارتباط بین فرستنده درخواست و سرور پاسخگو
۴) پهنای باند نامحدود
۵) بالاترین سرعت پاسخگویی براساس نزدیک ترین موقعیت جغرافیایی، به دلیل استقرار سرورهای اَپی اِکو در دیتاسنتر های شهر های بزرگ ایران.

۶) مقابله با حملات سایبری
۷) گزارش های تحلیلی بر اساس حجم و زمان مصرف سرویس
۸) آنالیز سرویس بر اساس (latency, success rate)
9) ظرفیت استفاده نامحدود از اَپی اِکو
۱۰) توزیع ترافیک بر اساس الگوی پیشنهادی از سوی ارائه کننده

الزامات ارائه دهندگان اَپی (API)

ارائه دهندگان اَپی (API) باید پس از ساخت اَپی خود، مستندات لازم را به همراه اطلاعات مورد نیاز کاربران، بر روی سایت اَپی اِکو آپلود کنند. پس از تایید فنی، اَپی شما در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته و میزان محبوبیت آن توسط آن‌ها مشخص می‌شود. بنابراین قیمت گذاری و کیفیت سرویس، می‌تواند نقش بسیار مهمی بر میزان محبوبیت سرویس شما داشته باشد.

ثبت در خواست