فرصت درآمدزایی از طریق وب سرویس (API) !

1,287

درآمدزایی از طریق وب سرویس

با بررسی ترندهای روز حوزه توسعه نرم افزار  و موضوعاتی که در سطح جهانی مانند «تحول دیجیتالی» در  حال مطرح شدن هستند، می‌توان دریافت که فرصت های بیشماری برای « درآمدزایی از طریق وب سرویس » وجود دارد. در حال حاضر سرعت رشد سرویس‌های نرم افزاری روز به روز بیشتر شده و بازار این حوزه برای برطرف نمودن نیاز جامعه پویاتر و آگاه تر شده است. سهم شما به عنوان یک «توسعه دهنده نرم افزار» از این بازار کجاست؟ چطور می‌توانید از موجی که شکل گرفته و نیازی که به مراتب بیشتر از سال‌های قبل وجود دارد، «درآمدزایی» داشته باشید؟!

همانطور که مطرح شد موجی از نیاز به «سرویس‌های نرم افزاری» در بازار شکل گرفته و توسعه دهنده‌های خلاق توانسته اند از برطرف نمودن این نیاز، به «درآمد بالایی» دست یابند. سوال اینجاست با وجود این حجم از رقابت در بین توسعه دهنده ها و سرویس های نرم افزاری رو به رشد، بهتریم جا برای «سرمایه گذاری» کجاست؟  درآمدزایی از طریق وب سرویس را از کجا آغاز کنیم؟

نگاهی داشته باشیم به افزایش تقاضا برای وب سرویس (API)

درآمدزایی از طریق وب سرویس کسب درآمد از طریق وب سرویس


کدام حوزه‌ها بیشتر به دنبال وب سرویس هستند؟!

زمانی بود که معنی وب سرویس و ای پی آی فقط برای توسعه دهنده‌های نرم افزار و اهل فن آشنا بود. اما در حال حاضر با موجی که نسبت به استفاده از وب سرویس راه افتاده، این محصول پر کاربرد به یک نیاز عمومی برای کسب و کارها تبدیل شده است. وب سرویس در تمامی حوزه‌ها نقش موثری را ایفا کرده و طبق گزارش در سال های اخیر در حوزه‌های زیر، بیشتری تقاضا برای  وب سرویس وجود داشته است.


فرصت درآمدزایی از طریق وب سرویس (API) !


چه وب سرویسی ارائه دهیم؟ درآمدزایی از طریق وب سرویس را از کجا آغاز کنیم؟ 

لازم نیست برای ارائه ی وب سرویس نسخه ای نوشته شود. در واقع این نسخه برای هر حوزه و مقطع زمانی متفاوت بوده و لازم است تا موارد زیر بررسی شود.

 

مراحل درآمدزایی از طریق وب سرویس

نیاز سنجی بازار

با بررسی نیاز روز توسعه دهنده‌ ها و کسب وکارهای آنلاین می‌توانید نسبت به ارائه وب سرویس کاربردی و درآمدزا، هوشمندانه عمل کنید. برای مثال در سال های ۹۵ تا ۹۷ اپلیکیشن‌های سفارش آنلاین غذا و اپ های مسافرتی رشد بالایی را تجربه کردند. این رشد در مقاطع مختلف متفاوت است و تنها کافیست کمی تحقیق کنید.


ترند روز

درآمدزایی از طریق وب سرویس نیاز به بررسی ترند های روز دارد. متاسفانه یا خوشبختانه توسعه نرم افزار نیز دستخوش ترند روز قرار گرفته و توسعه دهنده ها با موجی که راه میفتد، در مسیری نسبتا واحد قرار میگیرند. شناسایی این ترند برای متخصصان حوزه و کسانی که درگیر اکوسیستم هستند، کار سختی نیست.


بررسی بازار جهانی

قطعا و یقینا بازارهای جهانی و بین المللی روی بازار داخل ایران نیز تاثیر گزار است. درواقع توسعه دهنده ها با دنبال کردن اخبار بین المللی و مسیری رو به رشد بازار های جهانی، فرصت ها را یافته و به دنبال پیشرو شدن در بازار ایران می‌روند. این مسیر برای فردی که عرضه کننده APIهست کاملا شفاف است.


نحوه ارائه وب سرویس

مسئله بازاریابی وب سرویس و این موضوع که چطور می‌توان تقاضایی را ایجاد کرد، حتی با رعایت تمامی مسائل گفته شده در بالا، یک دغدغه محسوب می‌شود. اما این موضوع با وجود اَپی اِکو اولین بازار وب سرویس ایران، برای توسعه دهندگان حل شده است.

ارائه API کاربردی از شما و بازاریابی و فروش با اَپی اِکو  

 

تحقیقدر مورد چگونگی درآمدزایی از طریق وب سرویس

با تمام مواردی که گفته شد. این موضوع که چه وب سرویس با توجه به نیاز بازار ارائه دهید تا به درآمدزایی از طریق وب سرویس برسید، دسته بندی زیر با تحقیق جامع اَپی اکو صورت گرفته و به توسعه دهنگان هوشمند به شدت توصیه می‌شود مسیر ساخت وب سرویس زیر را پیش ببرند. از این طریق درآمدزایی از طریق وب سرویس برای شما میسر خواهد شد. 

  • وب سرویس های مربوط به موقعیت و نقشه ( Map and Location)
  • وب سرویس های آنالیز متن (Text Analysis)
  • وب سرویس های پردازش تصویر (Image Processing)
  • وب سرویس های شناخت بصری (Visual Recognition)
  • وب سرویس های ترجمه (Translation)
  • وب سرویس های دستور صوتی (Voice Command)
  • وب سرویس های مربوط به بیگ دیتا (Big Data)
  • وب سرویس های رصد اخبار و آنالیز (News Track and Analysis)
  • وب سرویس های بررسی قیمت ها و بورس (Track Important Prices and Stocks)
  • وب سرویس های مربوط به هوش مصنوعی (AI)
  • وب سرویس های مربوط به یادگیری ماشین ( Machine Learning)
  • وب سرویس های مربوط به فراگیری اطلاعات (Learn Information)
  • وب سرویس های مربوط به دیتا و اطلاعات عمومی (General Information)
  • وب سرویس های حوزه سلامتی (Health)
  • وب سرویس های تبدیل نرخ ارز، زمان و .. (Convert Currency, Time, )
  • وب سرویس های زیرساختی تقویم (Calendar Base Services)
  • ابزارهای کاربردی میکروسرویس (Microservices Tools)
منبع nordicapis techcrunch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.